Časopisi, veb-sajtovi, čak i neki medicinski tekstovi preporučuju da se dnevno popije osam čaša vode zapremine 2,4 decilitra. Kompanijama koje flaširaju vodu se to sviđa. Međutim, stručnjaci za hidrataciju nisu sigurni otkuda potiče pravilo „8×2,4“ i da li ono drži vodu.
Majk Savka, naučni istraživač u američkoj vojsci, smatra da poreklo ovog pravila ima korene u jednom istraživanju iz 1933. godine o hidrataciji glodara. Ovo istraživanje došlo je do preporuke da se pije 2,4 litra vode dnevno da bi umereno aktivan čovek nadoknadio vodu izgubljenu znojenjem i izlučivanjima. Dvadeset odsto vode dobijamo iz hrane bogate vodom – supe, sladoleda, celera – a nedostaje nam onda još oko 1890 ml, ili otprilike „8×2,4“. (Vežbe za telo ili toplota uvećavaju telesne potrebe.)
Ali, vama nije potrebno osam čaša vode dnevno. Računaju se i ostala pića, čak i ako su sa kofeinom. „Zadržavanje vode je telesna potreba koja poništava mali uticaj koji kofein može da ima na gubitak tečnosti“, kaže fiziolog sa Univerziteta Konektikat, Daglas Kaza. Pritom, telo nije stidljivo kada je u pitanju želja za tečnošću. Ako osećate žeđ, pijte. Ako ne osećate, nemojte. Ali, napijte se vode pre napornih vežbi za telo.
Kada sumnjate, proverite urin. Stela Volpi, nutricionista sa Univerziteta u Pensilvaniji, kaže da je tamnožuta nijansa dehidracije.
Na slici:
Stručnjaci za hidrataciju spremni su da prerade poznatu tvrdnju da bi ljudi trebalo da popiju osam čaša vode dnevno.
Napisao: Mark Silver
Fotografija: Mark Tisen sa Denom Hejvensom









Novi komentari